Workspace aanmaken

Need more space? 

Afhankelijk van de grootte of indeling van je organisatie kan het erg handig zijn om met TopoCloud in verschillende Workspaces te werken.

Bijvoorbeeld

  • als je een organisatie hebt met een op zichzelf staande vestiging.
  • als je een grote organisatie bent en voor elke afdeling een eigen workspace nodig hebt met verschillende Teams
  • als je een omgeving nodig hebt voor ondersteunende diensten die los staan van de ‘hoofdorganisatie’.

Let op: het onderdeel Documenten wordt niet gedeeld tussen Workspaces en moet dus afzonderlijk worden ingericht. Projecten kunnen wel geïmporteerd worden naar een andere Workspace. Gebruikers kunnen aan verschillende Workspaces worden toegevoegd en via de omgeving wisselaar switchen tussen Teams en Workspaces.

Hoe voeg je een nieuwe workspace toe? 

  1. Ga naar je ‘Profiel’ (rechtsboven in de grijze balk)
  2. Klik op ‘Workspaces’
  3. Klik op de knop ‘Workspace aanmaken’
  4. Geef de naam op van je nieuwe Workspace.
  5. Klik op opslaan.

Je nieuwe Workspace is nu toegevoegd en je kunt de nieuwe Workspace nu gaan inrichten. Weet je nog waar je het beste mee kunt starten? Kijk op onze support pagina Snel Starten.

Tip: Via de omgeving wisselaar (9 blokjes links bovenin) wissel je tussen Workspaces en Teams.